Søg i denne blog

onsdag den 19. marts 2014

DIY: Lip Scrub

Hver vinter lider vores hud under de iskolde temperaturer og måske tænker man ikke lige over at bruge hånd creme, body lotion eller læbe pomade, men det er altså uhyre vigtigt. 
Selv synes jeg nærmest ikke der er noget værre end et par sprukne hænder eller ens læber der er knas tørre. 
Forleden stod jeg med en super lækker lip gloss og prøvede den på....Men til min rædsel var den bare ikke spor flot, eller lækker da den kom på fordi jeg måske har været lidt for dårlig til at huske læbepomaden...ØV! 
Det er simpelthen noget af det grimmeste jeg ved når man ser trunter med masser af læbestift, men hvor læberne er så tørre at den sidder i flager - FØJ!!! 
Det vil jeg jo helst ikke endnu ud i, så jeg er akut gået igang med at kurere mine læber og derfor tænkte jeg en god gang Lip Scrub vil gøre underværker - And it does!
Problemet er så bare at den lip scrub jeg vil have, befinder sig i England og porto til Danmark koster ligeså meget som selve produktet. (Er det bare mig eller ville I også købe meget mere online hvis fragt ikke var så dyrt??)
Nå, men hvad gør man så? Ja man laver sgu da bare sin egen!!! Penge sparet, Penge.... et eller andet...Ihvertfald fedt at spare penge!! Bum...

Denne Lip Scrub er bare så super let at lave og de fleste har alt der skal til ude i køkkenet. Så Ladies, ingen undskyldning mere...igang med at plej det kyssetøj!!!


Det eneste du skal bruge er 1 tsk, sukker, olie, honning og evt. lip gloss
























Kom igang:


 3 tsk sukker

1 tsk smagsløs olie

1 tsk honning

1 stk lip gloss



I en lille skål hælder man sukker, olie og honning i. Mix det hele godt og grundigt så i får en lækker grynet masse. Herefter, med en ny te ske (for gloss'ens skyld), propper i lidt lip gloss i blandingen. Dette er mest for farvens skyld. Når det hele er mixet godt og grundigt tager i en smule på fingeren og massere godt ind i læberne i 1 minuts tid. 

















Et voila! Feel the difference  mmmmmmmh


TIP:

Når behandlingen er færdig påfør et lag god fugtgivende læbepomade




Ingen kommentarer:

Send en kommentar