Søg i denne blog

mandag den 12. maj 2014

Biscotti tid !

Ja nu er det jo ikke fordi man mangler kalorier efter sådan et par uger i USA (verdens bedste ferie btw), men da det er kærestens første arbejdsdag efter ferie så synes jeg han skal komme hjem til lidt lækkert. Derfor besluttede jeg mig for at lave nogle lækre italienske biscotti.
Min version er med vanilje, mandler og kaffe. De tager bogstavelig talt 5 minutter at smide sammen og smager virkelig lækkert!! 
Man kan med fordel tilføje hakket chokolade og/eller kardemomme, men jeg synes ikke det er nødvendigt.

Bag dem og glæd kollegaerne med en lille snack til kaffen eller nyd dem til en kop varm kaffe mens du stirrer ud på det meget meget kedelige regnvejr!


Ingredienser:

125 gram hvedemel

1 tsk vaniljesukker

120 gram sukker

1 knivspids salt

1 toppet tsk instant kaffe 

60 gram mandler

2 æg str. m/l


Fremgangsmåde:

Forvarm ovnen til 175 grader (varmluft). 
Mix alle ingredienser. Jeg putter hele mandler i da jeg synes det smager bedre og så ser det jo også fint ud ;) 
Spred blandingen ud på en bageplade beklædt med bagepapir. Sørg for dejen ikke bliver for tynd, da den ellers hurtigt brænder på.
Smid den i oven og giv kagerne 20 minutter på 175 grader. Når tiden er gået tages kagerne ud og skæres ud på langs. Sæt dem tilbage i ovnen og giv dem 5 minutter mere. Knæk kagerne fra hinanden og lad dem afkøle - Et voila ! Easy peasy ready  








Mmmmh God fornøjelse 


TIP:

Lav en god gang mokka til at dyppe kagerne i. På den måde får man både fremhævet den lækre kaffe smag og også et lille "touch" af chokolade !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar